Παραθέτω μια διαφορετική άποψη , με την οποία συμφωνώ σε γενικές γραμμές σχετικά με το νέο αφήγημα του Πρωθυπουργού περί αξιολόγησης και άρσης της μονιμότητας στο δημόσιο . Μια άποψη που προσπαθεί να δείξει το κεντρικό πρόβλημα της χώρας , που επ’ ουδενί δεν είναι η μονιμότητα του Δημοσίου υπαλλήλου .
Το τεράστιο πρόβλημα της χώρας είναι οι λάθος πολιτικές που εφαρμόζονται , η λάθος διαχείριση του Δημόσιου δυναμικού από τις πολιτικές δυνάμεις και προς τα εκεί οφείλουμε να στραφούμε , αλλά κατανοεί εύκολα ο καθένας πως αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ με τις παρούσες συνθήκες και τις πολιτικές δυνάμεις .
Ακριβώς όπως αναφέρεται , για τα πάντα τρέχουμε και θέλουμε την παρέμβαση – παρουσία και έλεγχο του κράτους και έτσι πρέπει να είναι . Η ιδιωτική πρωτοβουλία και φορέας δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει το δημόσιο , τον κρατικό φορέα .
Το πρόσχημα δε της μη αποδοχής της αξιολόγησης από τους δημοσίους υπαλλήλους , είναι ένα τεράστιο ψέμα με το οποίο δυστυχώς έχουν πείσει τους περισσότερους , πως οι δημόσιοι υπάλληλοι υπό το καθεστώς μονιμότητας δεν επιτρέπουν τον έλεγχο της απόδοσης και γνώσης τους , του τρόπου λειτουργίας των τομέων τους και φυσικά τα αποτελέσματα της εργασίας τους .
Κανείς δημόσιος υπάλληλος δεν αρνείται την αξιολόγηση , μόνο που αυτή πρέπει να γίνεται με κριτήρια και μέθοδο που να εξασφαλίζει ακριβώς την αξιοκρατία και το αδιάβλητο . Ένα σύστημα το οποίο δεν θα επιτρέπει σε κανένα κομματόσκυλο ή πολιτικάντη να αποφασίζει και να βαθμολογεί , με ατομικά- κομματικά – πολιτικά κριτήρια . Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος επιβολής της μονιμότητας στο Σύνταγμα .
Απόδειξη της λανθασμένης αντίληψης και του λάθους τρόπου είναι φυσικά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών . Μια αξιολόγηση που δεν ελέγχει την ικανότητα , ετοιμότητα και υπόβαθρο γνωστικής αρτιότητας και παιδαγωγικής του εκπαιδευτικού , αλλά ελέγχει την γραφειοκρατική ικανότητα του . Μια αξιολόγηση που βγάζει τον εκπαιδευτικό από την τάξη και τον βάζει στο γραφείο να ασχολείται με γραφειοκρατικές εργασίες , τυπικές διαδικασίες που δεν έχουν καμία απολύτως ουσία και καμία απολύτως αναβάθμιση του εκπαιδευτικού δημόσιου και δωρεάν συστήματος δεν συνιστούν .
Εν τέλει αυτό που θέλουμε , αυτό που πρέπει όλοι να επιδιώξουμε είναι ένα σοβαρό , αξιοκρατικό , ορθά δομημένο , κοντά στον πολίτη κράτος . Δυστυχώς ούτε η σημερινή κυβέρνηση , ούτε οι προηγούμενες ήθελαν ένα τέτοιο δημόσιο φορέα , γιατί ακριβώς ένας τέτοιος φορέας δεν ελέγχεται , λειτουργεί αυτόνομα και δεν ανέχεται έξωθεν παρεμβάσεις .
Ένας κρατικός φορέας που στηρίζει το κράτος και όχι την κυβέρνηση ….